Курсове навчання

line

Програми курса «Правила та техніки успішного публічного виступу»

 

программа риторика и ораторское искусство

Програма курсу «Риторика. Ораторське мистецтво»

1. Риторика як наука та мистецтво 

  • • Боротьба зі страхом перед аудиторією.
  • • Поняття «риторика», «ораторська майстерність», «красномовство», «ритор», «оратор».
  • • Формула успіху публічного виступу (сім законів риторики).
  • • Основні категорії риторики (риторичний трикутник): логос, етос, пафос.
  • • Помилки початківців-ораторів.
  • • Причини скутості та страху перед публічними виступами.
  • • Як упоратися зі страхом і уникнути «перегорання».
  • • Методики зниження тривоги, емоційного напруження і спалювання адреналіну в крові. Як прийти до внутрішнього комфорту, говорити впевнено, вільно і розкуто.
  • • Тренінг: відпрацювання технік релаксації та концентрації. Ваш виступ — самопрезентація; знайомство зі схемою самоаналізу ораторського виступу.

2. Робота с голосом та дикцією 

  • • Дихання. Розвиток діафрагмального дихання для подальшого розвитку голосу і подолання технічних мовних труднощів (швидкий темп мови, задишка, брак повітря тощо).
  • • Дикція. Вимова. Відпрацювання чіткості і ясності вимови звуків, слів, чистоти кожного звуку, а також слів і фраз в цілому. Робота над поганою дикцією, проковтування окремих звуків і частин слова.
  • • Робота над голосом (постановка голосу). Розвиток голосових даних. Що таке резонатори голосу і як вони працюють. Сила і витривалість голосу.
  • • Тренінг: постановка голосу, дихання і дикції (повністю практичне заняття).

3. Як підібрати і систематизувати матеріал для майбутнього виступу 

  • • Фаза орієнтації. Загальна мета виступу: інформувати, надихати, переконувати, розважати, спонукати до дії ...Головна думка (тема) виступи, підтема, мікротеми. Основні вимоги  до назви теми.
  • • Фаза вибору. Підбір матеріалу. Види матеріалу в складі виступи. Схема самообмежень.
  • • Фаза впровадження.
  • • Тренінг: постановка голосу, дихання і дикції. Формулювання теми, загальної цільової установки виступу. Практикум для дикторів телебачення, радіо і для всіх бажаючих «Українська літературна вимова». Підготовка та розповідь сумної історії. Робота над помилками. Домашнє завдання на  підготовку структурованої мови.

4. Композиція: грамотний початок і кінець, логіка розкриття теми

  • • Структура довгої і короткої промови.
  • • Цілісність і послідовність виступу. Влучний вступ. Змістовна основа. Основні форми викладу матеріалу: розповідь, опис, пояснення тощо.3 Яскрава  заключна частина виступу.
  • • Коригування часу виступу.
  • • Тренінг: робота над голосом і дикцією, знайомство з різними прикладами виступів  та їх аналіз. Словесна імпровізація. Підготовка і розповідь веселої історії. Підготовка і розповідь інформативною історії. Тренуємо лаконічність і доступність. Заняття направлено на те, щоб розвинути вміння говорити не хаотично, а структуровано і композиційно грамотно.

5.   Міміка та жести: помічники чи вороги оратора? 

  • • Класифікація міміки і жестів оратора: види, рівні.
  • • Кінетичні психотехніки впливу на підсвідомість: жести долоней, жести рук, руки як бар'єри, положення голови.
  • • Зональний простір.
  • • Тренінг: розвиток плавної жестикуляції. Голос тіла: розуміння жестів інших людей. Вправа на відпрацювання  «комунікаційних жестів». Тренуємо навик видавати потрібні цілі повідомлення. Помічати і розшифровувати мету повідомлення, що йде від інших людей. Ораторські виступи з відеозаписом та аналізом.

6. «Поетами народжуються, ораторами стають!» Словесна імпровізація 

  • • Імпровізація, як основний жанр нашої мови.
  • • Як говорити без допоміжних матеріалів (роздруківок)?
  • • Що казати, коли всі слова закінчилися? Що робити, якщо всі думки раптово зникли?
  • • Прийоми і методи «живої» мови, які виручають в ситуації «публічного зависання», коли здається, що немає що казати.
  • • Методи імпровізації, що дозволяють не мовчати в ситуації «провалу в пам'яті» і переконливо говорити на будь-яку тему.
  • • Відпрацьовуємо навик швидко, спонтанно, «зберігаючи обличчя» відповідати на складні питання.
  • • Читання незнайомого тексту перед аудиторією.
  • • Як читати текст з листа (виступати, коли потрібно часто підглядати в текст). Розбір прийомів.  Демонстрація.
  • • Тренінг: Відпрацювання словесної імпровізації. Відпрацювання навика зберігати спокійний стан, незважаючи на провокації групи. Тренуємо емоційну стійкість при відповідях на несподівані питання. Тренуємо навик читання незнайомого тексту — яскраво, цікаво, захоплююче ...

7. Робота з важкою аудиторією

  • • Захист від маніпуляції.
  • • Що робити, якщо в групі одна-дві людини знаходяться в ролі «шкідливих» слухачів.
  • • Тренуємося: зберігати свій стан, утримувати увагу доброзичливій частини групи, перетягувати увагу «шкідливих» слухачів.
  • • Вчимося ставити запитання, відповідати на них, а також майстерно йти від відповіді.
  • • Маніпуляції: як вони працюють, як їх використовувти і як від них захиститися.
  • • Розбираємо структуру суперечки. Вчимося сперечатися і відстоювати свою позицію, а так само відступати. Тренуємося витримувати психологічний тиск.
  • • Практичне заняття, на якому Ви повинні зробити презентацію, яка «зачепить» аудиторію, відповісти (або уникнути відповіді) на питання аудиторії і тренера, відстояти  свою позицію тощо.
  • • Ведеться запис на відеокамеру, для того щоб зробити аналіз всіх помилок, зроблених під час виступу, і отримати методи їх вирішення.

8. Заключне заняття. Залік 

  • Підготовка та виступ з промовою на обрану тему. Запис на камеру. Корегування помилок.

 

Для запису на курси риторики звертайтесь за контактними номерами:

(044) 485-28-18

(044) 485-27-50

(093) 386-47-79

(050) 441-85-85 пн-пт 900-1900

e-mail: ipkprom@gmail.com

 

вернуться наверх ▲вернуться наверх ▲